Pagina's

zondag 20 november 2016

Daisy on Ice

Hallo Allemaal,

Weer een kerstkaartje vandaag, want voor je het in de gaten hebt is het al tijd om de kaartjes te versturen. Maar dit keer niet traditioneel van kleur.
Voor het maken van deze kaart heb ik ervoor gekozen om de sketch van Cheerful Sketches te combineren met de BINGO van Kaartjes Inspiratie Challenge.
De bingo die ik gekozen heb is: bloemen-paars-tekst (helaas is deze challenge al verlopen, niet goed opgelet, te druk met werk, overkomt jullie dat ook wel eens??).
Om het een warm kerstkaartje te creëren heb ik gekozen om een donkere paarse tint als basiskaart gebruiken, waarop een witte laag en design papier is gemat. De randen van deze twee laagjes heb ik bewerkt met paarse inkt.
Verder heb ik bijpassend papier gezocht passende bij de sketch en de totale kaart. Deze heb ik gesneden in het juiste formaat, op paars linnenkarton gemat en op de kaart geplakt. 
Ik stanste twee kerstbomen uit (paarse en designpapier) en bewerkte deze met correctievloeistof voor een sneeuweffect. Verder plakte ik op de kerstboom uit het design papier sterretjes als soort van kerstversiering in de boom.
Daarna stanste ik witte sterretjes, verschillende maten bloemetjes en ponste ik de bijbehorende takjes.
Tot slot stempelde ik Daisy on Ice, kleurde deze in met mijn faber castell potloden en sneed deze ovaal uit. Een ovaal maatje groter tekende ik op paars karton en knipte deze uit met een figuurschaar.
Nadat ik alles had opgeplakt heb ik de bloemetjes voorzien van een paarse parel, de sterretjes van glitters en een witte kersttekst sticker opgeplakt.

Deze kaart doet mee aan de volgende challenges:

Gebruikte materialen: 
- Mallen: LR0136 (kerstboom), LR0142 (bloemen), CR1321 (sterren), MFD057 (ovaal)
- Stempel: DDS3336 (Daisy on Ice)
- Pons: FLP031 (takjes) 
- Papier: paars, wit, restje legergroen
- Design papier: PP008 (Milton Christmas)
- Overige: paarse parels, witte kerststickers (tekst+sterren) en sparkle pencil.

Kleurenlijst stempelafdrukje: 
- haren: 180-176-177
- huid: 132-189-131-150
- trui/oorwarmers/sokken: 136-249-141
- broek/randjes trui: 166-112-266
- sterren: 105-108 

Fijne dag, het is lekker freubelweer!

Liefs Kim

17 opmerkingen:

  1. jammer dat je net te laat was Kim.. je kaart is mooi geworden.. kerst/winter en paars gaan prima samen ;) Groeten Miranda k

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kaartje Kim.
    Leuk om eens een andere kleur te zien op een kerstkaart, paars is echt prachtig bij de afbeelding.

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor dat is mij ook wel eens overkomen. Maar dat maakt je kaart niet minder mooi. Hij is erg leuk in het paars.
    Dank je wel voor je deelname bij de Crea Ckicky's.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was zeker freubel weer. Wat is je kaart mooi. Ik dacht paars en kerst....maar deze kaart is speciaal geworden en prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is een hele mooie kaart! Dankjewel voor je deelname bij Cheerful Sketches. Groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap om een kerstkaartje in het paars te maken Kim, daar zal ik niet meteen aan denken! Dat is ook zo leuk met de challenges dat je jezelf kan uitdagen! Heel mooi gemaakt en dankjewel voor het mee doen met onze Challenge bij Scr@p-Cards! Groetjes van Gerie en DT SCC
    Ik herken het hoor, ook soms erg druk met werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kaart Kim! Ik vind paars voor een kerstkaart ook een geslaagde combinatie. Wat gezellig dat je je tweede kaartje in stuurt naar onze challenge, groetjes, Petra DT Kleuren met Potloden

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig kaartje! Leuk dat je meedoet aan de challenge van de Egel.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieve warme kaart Kim. Ik vind je bloemen zó gaaf en het afdrukje is heel mooi ingekleurd.
    Dank je voor je deelname aan de "kerst-challenge" bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda (dt De Egel)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schattige kerstkaart heb je gemaakt. Mooi in deze kleur ook. Leuk dat je meedoet met de Challenge van Kleuren met potloden.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele mooie kerstkaart in deze paarse kleur!
    Alles past heel mooi bij elkaar.
    Groetjes marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hele mooie kerstkaart.Ja ook ik ben wel eens telaat. Groetjes Stieneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig mooi in deze kleurtjes Kim!
    Hartstikke leuk dat je meedoet met onze challenge bij Cheerful Sketches
    *Bernadet (DT)*

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schitterend Kerstkaartje in de mooie paarse kleuren ook een hele mooie digi heb je gebruikt
    Dankjewel voor je deelname aan de challenge op het scrap-cards blog
    Liefs DT Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weer een leuk Snoesjeskaartje, Kim...ik vind de paarse kerstbomen gaaf!
    Leuk dat je de schets van Cheerful Sketches hebt gebruikt!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt een hele mooie kaart gemaakt met onze sketch van Cheerful Sketch.
    Bedankt voor je deelname aan de challenge.
    Groetjes,
    Carla (DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke kerstkaart heb je gemaakt met de sketch van Cheerful sketches!
    Dank je wel voor het meedoen met onze Challenge!

    Groetjes,
    Marjoleine (DT)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even een kijkje komt nemen op mijn blog.
Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat en neem graag een kijkje op je blog.

Liefs, Kim